وب انسور درآمد ما چقدر است و بیشتر از کدام محصول؟! - وب انسور

درآمد وب انسور چقدر است و بیشتر از کدام محصول؟!

خیلی‌ها از ما می‌پرسند درآمد وب انسور چقدر هست؟! کدام محصول شما پرفروش‌ترین هست؟ در این مقاله می‌خواهیم برای همیشه به این نوع سوالات پاسخ دهیم.

من نویسنده از این‌هایی هستم که وقتی می‌روم مطب دکتر و شلوغی مطب را می‌بینم، یکی‌یکی افراد را می‌شمارم و در مبلغ پول ویزیت ضرب می‌کنم تا متوجه شوم که فلان دکتر در روز چقدر درآمد دارد! تازه کار به اینجا ختم نمی‌شود. درآمد روزانه دکتر را در ۳۰ ضرب کرده و حساب می‌کنم که با این پول چه‌ها که نمی‌شود خرید! شوخی کردم. البته قبلا اینطور بودم. اما اصلاح شدم. 🙂

شاید دقیقا همین موضوع بحران ساز است! همین که جای دیدن پیشینه و زمان‌هایی که گذاشته شده تا یک دکتر، یک بیزینس مثل دیجی‌کالا، آمازون، علی بابا و… به چنین جایگاهی برسند و روزانه بیش از ده‌ هزار بازدید کننده داشته باشند به این فکر کنیم که به‌به عجب درآمدی، عجب ماشین خوب و برازنده‌ای! یا اصلا بیا فکر کنیم اهل مادیات نیستیم و به تعداد کاربران این بیزینس‌ها و بیماران مطب‌ها توجه کنیم. ته این ماجرا ما داریم نتیجه چندین و چندسال بی‌خوابی و شاید ورشکستگی و زمین خوردن‌ها را می‌بینیم.

این واقعا یک ماجرای خطر ناک و ناامید ساز برای افراد با چنین طرز تفکرهایی است. چراکه باعث می‌شود جای تمرکز بر رشد و نمو به این فکر کنند که چرا در چنین جایگاه‌هایی نیستند. حالا بیایید تا برایتان یک مسیر رشد پرچالش و یک داستان جذاب از وب انسور بگویم و در نهایت به شما بگویم چطور به چند ده‌ هزار کاربر فعال رسیده‌ایم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

 

کسب درآمد از وب‌سایت و رسیدن به درآمدی چون وب انسور

من به نیابت از رضا (مدیر و موسس وب انسور) می‌خواهم موضوعاتی را بازکنم که احتمالا شاید در بخش زندگی‌نامه ایشان شنیده و خوانده باشید. این‌که چه شد وب انسور شروع به فعالیت کرد؟ اولین درآمدش چه موقع بود؟ چه چالش‌هایی را پشت سرگذاشت؟ ماهانه چقدر هزینه کرد تا به این جایگاه برسد و در آخر از همه جالب‌تر این‌که الآن وب انسور چقد درآمد دارد که ماهانه چند ده میلیون تومان تبلیغات می‌کند.

یادم است ۳ سال پیش که به وب انسور آمدم تا از رضا سئو را یاد بگیرم، گاهی پیش می‌آمد تا باهم درباره این موضوعات و گذشته وب انسور صحبت کنیم. یکی از آن روزها رضا از شروع آشنایی خودش با دنیای وب گفت و از اشتیاقش به تولید محتوا و کسب درآمد غیرفعال. انقدر با هیجان این موضوع را تعریف می‌کرد که مردمک چشم‌هایش گرد شده بود و دوست نداشت حتی وسط حرف‌اش بپرم که مبادا رشته این داستان پرپیچ‌وخم گسسته شود! واقعا داستان افراد موفق شنیدن دارد.

وب انسور هم روزی شکست خورد!

کاری به گذشته‌های دور ندارم، داستان بسیار است اما وب انسور نتیجه تمام داستان‌های رضا است. فکرش را بکن! به خاطر مشکلات برق دیتاسنتر تمام اطلاعات سایتت حذف شود و با ترفندهای عجیب و غریب(!) اطلاعات را بازگردانی کنی.

بدتر از این! به خاطر نامه‌ای که رقبا برای گوگل ارسال کرده‌اند، صفحه اصلی سایتت از نتایج گوگل به طور کامل حذف شود!!

مورد دیگری هم هست؟! بله! هارد سرور سایت خراب شده. از شیراز تا تهران رانندگی کردی و حالا بعد از ۴۸ ساعت بی‌خوابی، در راه بازگشت به شیراز، خبر برسد که هارد جدید هم سوخته و باید مجدد به تهران برگردی!

وب انسور شروع نشده شکست خورد
وب انسور شروع نشده شکست خورد

روزها و ماه‌ها تلاش کردی و چندین و چند مقاله تولید کردی، مشتری‌ها، کاربران همه تورا به این نام می‌شناسند و حالا که درحال اوج گرفتن و رقابت شدید با دیگر وب‌سایت‌های مشابه هستی، سایتت از طرف گوگل حذف شده و باید فکری بکنی.

راستی باید بگم وب انسور کارش را با تولید محتوا و فروش یک‌سری آموزش شروع کرد ولی منبع درآمد اصلی‌اش ارائه خدمات طراحی سایت بود که رفته‌رفته تمام تمرکز کار به ارائه خدمات به دانشجویان و تولید محصولات چون قالب‌های فارسی و افزونه‌های ایرانی و اختصاصی شد. درآمد وب انسور بعد از ۳ ماه فقط ۶۰۰ هزارتومان بود! که همه این مبلغ به گفته رضا خرج تبلیغات شد.

راز رشد کسب‌وکار اینترنتی و تبدیل آن به یک بیزینس

این رازی است که همه شما مدیران و صاحبین مشاغل قطعا می‌دانید! تبلیغات؛ همه ما می‌دانیم تبلیغات بسیار بسیار مهم است و یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که به عنوان یک دیجیتال مارکتر در مدیران کسب‌وکارهای اینترنتی می‌بینم، تمرکز بیش‌ازحد روی ورودی‌های ارگانیک از طریق سئو و یا در اینستاگرام از طریق اکسپلور است. درست است که سئو و کیفیت محتوا حتی از تبلیغات هم مهم‌تر است، اما باید بدانید امروزه آنقدر دست در هرکاری زیاد است که مخاطب قبل از این‌که شمارا پیدا کند هزاران کسب‌وکار مشابه را می‌بیند و احتمال این‌که خدماتی ناقص و بی‌کیفیت خرید کند بسیار بالا است. پس شما موظفید قبل از رقبای خود محصول و خدماتتان را به مخاطبان خود معرفی کنید.

شاید الآن سوال شما این باشد که مگر می‌شود فقط با تبلیغات و تولید محتوا به چنین رشدی رسید و بیش از ۴۰ هزار مخاطب فعال داشت که هرچه بگویید بخرند و شما را به دیگران معرفی کنند؟ درجواب باید بگویم خیر! تبلیغات بخش بسیار مهمی است اما همه ماجرا نیست. وب انسور ماهانه چند ده میلیون تومان و گاهی حتی ۱۰۰ میلیون تومان درماه تبلیغات می‌کند اما درآمدش از جای دیگر است.

همانطور که در مقاله دیجیتال مارکتینگ گفتم: یک بیزینس آنلاین برای کسب درآمد خود باید ۴ مرحله را داشته باشد. به این ۴ مرحله فانل یا قیف فروش می‌گویند. جذب، هدایت، فروش، نگاه داری مشتری که در مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست؟ درباره‌اش نوشتم و اینجا فقط دو مرحله از جذب را برایتان باز می‌کنم.

چطور درآمد وب‌سایت خود را بالا ببریم

این بخش کاملا آموزشی است و به شما کمک می‌کند مدیریت کسب‌وکار اینترنتی خود را بهتر انجام دهید. هر کسب‌وکاری نیاز به شناسایی دارد که باید از دو روش انجام شود.

  1. جذب مخاطب به روش ارگانیک مانند سئو
  2. تبلیغات هدفمند جهت آشنایی با برند

هر فانل باید باید شروعی داشته باشد و هر شروع کسب درآمدی از جذب مخاطب است. شما باید با محتواهای آموزشی که سبک‌ آن‌ها فنی است شروع کنید و از طریق تولید محتوای سئو شده در بخشی از بازار که رقبا به آن ورود نکرده‌اند وارد شوید و مشکلات افراد را با محصولات و خدماتتان مرتفع کنید. مثلا: اگر موبایل می‌فروشید جای توضیح دادن درباره موبایل و تولید محتوای آنباکس و معرفی، یک ویدئو آموزشی فیلم برداری با موبایل بسازید، یا آموزش دهید چطور مخاطبان می‌توانند با موبایل کسب درآمد کنند، بلاگر شوند، لوگو طراحی کنند، عکاسی کنند و… این‌طور به بخشی وارد شده‌اید که عموم مردم را با کار خود از طریق محتوای آموزشی آشنا کرده‌اید هم محصولات و خدماتتان را معرفی کرده‌اید.

اشتباهی که خیلی از فروشنده‌ها انجام می‌دهند جای تمرکز بر معرفی کاری که می‎‌شود با محصولشان انجام داد به کیفیت و معرفی و خوش گفتن از محصول می‌پردازند. خب این را هرکسی می‌تواند انجام دهد. مخاطب برای خرید به پیش فروشنده‌ای می‌رود که حس کند اوه این چقدر با تجربه است و چقدر می‌داند این محصول به چه درد من می‌خورد.

بحث تولید محتوا و جذب ارگانیک یکی از راه‌های جذب مخاطب بود، حالا برویم سراغ تبلیغات هدفمند. تبلیغات به چندین بخش تقسیم می‌شود که خب در این مقاله جایی ندارد اما درحدی که مهم‌ترین نکات را بدانید باید بگویم، زات تبلیغات آشناسازی مخاطب با برند ماست، نه کسب درآمد و فروش محصولات و خدمات. سعی کنید برای این‌که پولتان سوخت نشود و افراد با گرایش موضوعی خاص با شما آشنا شوند، مخاطبان هدفتان را پیدا کنید. ببینید تبلیغات شما در کجا باشد مخاطب بیشتری جذب می‌کنید. شاید بهترین جایگاه تبلیغاتی شما در بلاگ رقبایتان باشد!

چطور یک به یک سایت مرجع در حوزه خود تبدیل شویم

چطور یک به یک سایت مرجع در حوزه خود تبدیل شویم
چطور یک به یک سایت مرجع در حوزه خود تبدیل شویم

امروز که دارم این مقاله را برای شما ‌می‌نویسم اواخر آذرماه ۱۴۰۰ هستیم و وب انسور با پیشی گرفتن از ویکی پدیا در کلمه کلیدی وردپرس (البته در نتایج جستجوی موبایلی) و رسیدن به لینک دوم قبل از سایت اصلی سازمان وردپرس در گوگل فارسی و ایران به مرجع وردپرس ایران تبدیل شده است!

این دست آورد حاصل تلاش واقعا شبانه‌روزی یک تیم است، تیمی که به مدیریت رضا توانست چنین موفقیتی را شکل دهد. شاید هیچ وقت هیچ کس دقیقا متوجه نشود که پریدن دیتابیس و پاک شدن اطلاعات به دلیل سوختن یکی از هاردهای سرور چه فاجعه‌ای می‌تواند باشد! اما ما از این مشکل رد شدیم تا بتوانیم یک سایت ایمن و کاملا حرفه‌ای داشته باشیم. برای تبدیل شدن به یک مرجع در یک حوزه خاص از کسب‌وکار باید قبل از هرچیز نترس بود.

نترسید از مشکلات، نترسید از بی‌خوابی‌ها، نترسید از استخدام افراد و شکست‌ها، شما دقیقا بعد از هر اتفاق غیر منتظره‌ای که شاید برای هیچ کس دیگری رخ نداده باشد قوی‌تر می‌شوید و این به شما لیاقت مرجع بودن می‌دهد. برای مرجع بودن باید پافشاری کنید. من گاهی وقت‌ها از تولید محتوا در حوزه وردپرس خسته می‌شوم و شروع می‌کنم به نوشتن مقالاتی این چنین داستانی یا در حیطه بازاریابی دیجیتال که رضا دوباره هدایتم می‌کند به مسیر وردپرس. 😀 اصلا شاید این مقاله‌ای که می‌خوانید خودش جایزه پشت سرهم نوشتن مقالات در حوزه وردپرس باشد!

این پافشاری در یک حوزه و قدرتِ ماندن درآن حتی بعد از خستگی کار در همان حوزه باعث می‌شود تجربیات بیشتری کسب کنید و درنتیجه بیشتر مطلب برای نوشتن دارید. همین تعداد تجربیات و مطالب و دانسته‌های شما است که بعد از ۶ سال شما را به رهبر حوزه خود تبدیل می‌کند. هزارن نکات مدیریتی و بیزینسی در کسب‌وکاراینترنتی است که همه را در دوره جامع سایت برتر می‌توانید به صورت فایل دانلودی و با زبان رضا راد بشنوید. این فایل‌ها که بیش از ۱۲۰ ساعت آموزش است که بعد از ثبت‌نام در دوره، در دسترس قرار می‌گیرد و بلافاصله بعد می‌توانید به یادگیری بپردازید و یک کسب‌وکار مانند وب انسور راه‌اندازی کنید.

درآمد دلاری وب انسور

وب انسور و درآمد دلاری
وب انسور و درآمد دلاری

بعد از سال‌ها کسب درآمد ریالی از وب انسور تصمیم گرفتیم، سایت انگلیسی وب انسور را نیز راه‌اندازی کنیم و در عرصه‌های بین‌المللی نیز وارد بازار شویم و خدارا چه دیدی، شاید بعد از چند سال آن‌جا هم مرجع آموزش وردپرس شدیم. اما همین الآن در کنار درآمد ریالی، وب انسور درآمد دلاری نیز دارد. گرچه این دو توازنی ندارند و درآمد دلاری چندان چشم‌گیر نیست اما برنامه‌های بسیار زیادی درباره این کسب درآمد دلاری داریم که چندسال آینده شاهد حضور بسیار درخشنده وب انسور در عرصه وردپرس در سطح بین‌الملل خواهیم بود.

چرا وب انسور رشد کرد و الآن چقدر درآمد دارد

چرا وب انسور رشد کرد و الآن چقدر درآمد دارد؟
چرا وب انسور رشد کرد و الآن چقدر درآمد دارد؟

میهن در کنار مدیریت بسیار حرفه‌ای از بهترین متخصصین نیز استفاده کرد، رویایی درسر داشت و برای رسیدن به این رویا از هیچ هزینه‌ای نترسید، همیشه هرجایی که باید حضور می‌داشت بود و هیچ فرصتی را از دست نداد. بهتر است بگویم اندک فرصت‌هایی را از دست داد. ما در وب انسور جای این‌که از محصولات خارجی استفاده کنیم، هرچه نیاز داشتیم را ساختیم! از قالب گرفته تا پلاگین و افزونه‌ها و همین باعث شد شما نیز به ما اعتماد کنید.

ما برای محصولاتی که به شما ارئه می‌کنیم مدت‌ها فکر می‌کنیم و روزها و ساعت‌ها زمان می‌گذاریم تا این محصولات تولید شوند. برای همین قالب وردپرس اهورا یکی از بهترین و کاربردی‌ترین قالب‌هایی است که شما برای فروشگاه و شرکت خود می‌توانید استفاده کنید. جای تمرکز بر ترجمه قالب‌های خارجی و فروش لایسنس‌های مشکل دار، تمرکز کردیم تا یک قالب چند منظوره تولید کنیم که هم شما بتوانید سایتتان را هرطور که دوست دارید طراحی کنید و هم ما بتوانیم در پشتیبانی بهترین خدمات را ارائه کنیم.

درآمد وب انسور اصلا مهم نیست، مطمئنا درآمد مرجع وردپرس ایران به قدر کافی زیاد هست. اما مهم‌تر از این موضوع، اعتماد شماست که ما آن را به سختی به دست آوردیم. سال‌ها طول کشید تا به پشتوانه شما در این جایگاه باشیم و افتخار کنیم که امروزه بیش از ۴۰ هزار کسب‌وکار اینترنتی از آموزش‌ها و محصولات ما استفاده می‌کنند.

جمع بندی

شما در جایگاه مدیر موظف نیستید بهترین تصمیم‌ها را بگیرید. اما موظفید که بهترین تجربه‌ها را کسب کنید و بدون ترس و با شجاعت وارد دنیای‌های ناشناخته شوید و در همان حوزه‌ای که وارد شده‌اید چنان عمیق شوید که اطلاعاتتان درآن حوزه از همه رقبایتان بیشتر شود تا رهبر بازار خود شوید. در این مسیر از تبلیغات بهترین استفاده را کنید و سعی کنید آموزش دیدن را هیچ‌گاه رها نکنید چون این اطلاعات جدید در حوزه کسب‌وکار شماست، که شما را خلاق‌تر کرده و شجاعت این را به شما می‌دهد تا روزی چنین مقاله افتخار آمیزی برای کاربران سایت خود بنویسید و از حضورشان کنار خود تشکر کنید.

دل‌نوشته‌ای از رضا راد

قبلا برای شنیدن اینکه فلان سایت چقدر درآمد دارد، هر کاری می‌کردم. یادم هست روزی در یکی از همایش‌ها، مدیر یکی از بهترین سایت‌های ایران حضور داشت. ۶ ساعت از شیراز تا اصفهان رانندگی کردم. در آن همایش نزدیک به ۴ بار از مدیر آن وب‌سایت پرسیدم: درآمد شما چقدر هست؟ پاسخی نداد. حالا هیچ اثری از آن وب‌سایت نیست. حالا اصلا برایم مهم نیست فلان وب‌سایت یا فلان نفر چقدر درآمد دارد. می‌دانید چرا؟ چون شاید مدیر آن وب‌سایت از پول پدرش خرج کرده تا موفق شود. از همه این‌ها که بگذریم، آن یک نفر که مثل من از یک کوچه خاکی در اطراف یک شهرستان در ۱۰۰۰ کیلومتری تهران شروع نکرده. شاید هم از دور افتاده‌ترین روستاهای مرزی شروع کرده باشد. کسی چه می‌داند. بیایید قبل از اینکه به دیگران فکر کنیم، به خودمان فکر کنیم. چه بودیم. چه هستیم و چه خواهیم شد.

دوست‌دار شما. رضا راد

موفق و پیروز باشید 🙂

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 195 views بار دسته بندی : مقالات آموزشی تاريخ : 20 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.