وب انسور تبدیل قالب HTML به قالب وردپرس بصورت قدم به قدم - وب انسور

تبدیل قالب HTML به قالب وردپرس بصورت قدم به قدم

در حال حاضر بسیاری از افرادی که سایت خودشان را با استفاده از HTML طراحی کرده‌اند به دنبال این هستند که آن را به وردپرس انتقال دهند. بیش از ۳۰ درصد از سایت‌هایی که راه‌اندازی شده‌اند از سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای راه‌اندازی استفاده کرده‌اند و دلیل اصلی این حجم از محبوبیت نیز امکان دسترسی و مدیریت آسان وردپرس است. برای تبدیل قالب HTML به قالب وردپرس باید چه کنیم؟

امروز در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم چطور سایت HTML خود را به وردپرس تبدیل کنید تا بتوانید به‌راحتی و با سرعت‌بالا تنظیمات موردنظر را بر روی سایت اعمال کنید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

چرایی تبدیل قالب HTML به قالب وردپرس

همان‌طور که می‌دانید HTML یک سیستم استاتیک است و دسترسی چندانی برای مدیریت کردن وب‌سایت در اختیار شما قرار نمی‌دهد و شما باید برای کوچک‌ترین تغییرات نیز از کد نویسی استفاده کنید.

اما در مقابل، وردپرس یک سیستم داینامیک است و شما می‌توانید به‌راحتی سایت خود را در این سیستم مدیریت کنید. وردپرس دارای یک سری ابزارهای خاص مانند قالب‌ها، پلاگین‌ها و ابزارک‌ها است که به شما کمک می‌کنند سایت خود را ارتقاء دهید و امکانات بسیار حرفه‌ای و مفیدی را به سایت اضافه کنید.

بنابراین اگر به دنبال این هستید که وب‌سایت خود را به‌راحتی و بدون نیاز به هیچ مهارتی در کد نویسی مدیریت کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً این مقاله را دنبال کنید؛ چراکه ما قصد داریم راه‌حل این کار را برای شما قرار دهیم.

نکاتی که باید هنگام انتقال قالب به آن توجه کنید.

قبل از اینکه سایت خود را انتقال دهید یک سری موارد وجود دارد که شما باید به آن توجه داشته باشید. مهم‌ترین مورد در خصوص‌هاست می‌باشد، برای اینکه بتوانید یک وب‌سایت با وردپرس راه‌اندازی کنید به یک میزبان نیاز خواهید داشت. البته اگر بخواهید می‌توانید سایت خود را به‌صورت محلی مدیریت کنید و در زمان دلخواه آن را به یک سایت زنده تبدیل کنید.

مورد دیگر “ویرایشگر کد” است. شما برای اینکه بتوانید کدهای موردنظر را اصلاح و تنظیم کنید به یک سری ابزار مانند Notepad ++،Atom،Sublime نیاز دارید.

و اما مورد آخری که در اینجا به آن اشاره می‌کنیم پول و زمان کافی است. اگر به دنبال این هستید که در این زمینه سرمایه‌گذاری کنید به هر دو این موارد نیاز خواهید داشت. البته شما این امکان را دارید که برای انتقال سایت خود از HTML به وردپرس یک برنامه‌نویس را استخدام کنید، اما خب استخدام فرد دیگر همیشه تنها راه‌حل نیست و شما باید به خود فرصت یادگیری دهید.

پس اگر می‌خواهید هزینه زیادی را صرف استخدام کردن یک کد نویس نکنید با ما در این مقاله همراه باشید تا به شما نحوه انتقال HTML به وردپرس را آموزش دهیم.

روش‌‌های تبدیل قالب HTML به قالب وردپرس

روش اول: مورد اولی که می‌خواهیم برای شما شرح دهیم درواقع ساخت یک قالب وردپرس از یک سایت استاتیک HTML می‌باشد. این روش برای افرادی مناسب است که می‌خواهند طراحی سایت HTML خودشان را حفظ کنند.

در این روش شما نیاز به رمزگذاری دارید ازاین‌رو نسبت به دیگر روش‌ها ممکن است چالش بیشتری برای شما ایجاد کند. اگر می‌خواهید این روش را در پیش بگیرید باید تمامی کدهای HTML قدیمی را در چندین فایل PHP، کپی و Paste کنید.

روش دوم: تغییر دادن طراحی و نگه‌داشتن محتوای سایت HTML، یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌توانید برای تبدیل سایت خود به وردپرس استفاده کنید. بنابراین اگر از طراحی سایت خود راضی نیستید تنها کافی است محتوای قدیمی خود را در سایت وردپرسی جایگذاری کنید.

روش سوم: استفاده از Child theme که از یک قالب برگرفته‌شده است. این روش را به افرادی که می‌خواهند به‌راحتی و بدون دردسر، طراحی قدیمی سایت خود را حفظ کنند پیشنهاد می‌کنیم. در این روش شما از یک قالب وردپرس که از قبل وجود دارد استفاده می‌کنید و سایت خود را بر روی آن می‌سازید.

خب حالا بیایید باهم تمامی این روش‌ها را بررسی کنیم:

تبدیل قالب HTML به قالب وردپرس

اگر می‌خواهید طراحی سایت HTML خود را ثابت نگه‌دارید و هنگام انتقال سایت تغییری در آن ایجاد نشود تمامی مراحل زیر را گام‌به‌گام انجام دهید.

ساخت پوشه برای قالب و فایل‌‌های اصلی

بر روی دسکتاپ سیستم خود یک پوشه جدید ایجاد کنید و اسم دلخواهی برای آن قرار دهید. پس‌ازآن ویرایشگر کد خود را باز کرده و پروندهای Style.css، Index.php، Header.php، Sidebar.php، Footer.php را ایجاد کنید.

بعدازاینکه فایل‌های گفته‌شده را ایجاد کردید، ویرایشگر کد را باز بگذارید چون دوباره باید به آن مراجعه کنیم.

تغییر CSS وب سایت قدیمی به استایل صفحه وردپرس

الآن می‌خواهیم یک فایل استایل در وردپرس بسازیم. برای اینکه طراحی سایت قدیمی شما حفظ شود، باید تمامی کدهای CSS سایت قدیمی را در فایل استایل وردپرس کپی کنید. به فایل Style.Css بروید و قطعه کد زیر را در آن جایگذاری کنید:

/*
Theme Name: My Theme
Author: MihanWP
Author URI: https://webanswer.ir
Description: A development theme, from static HTML to wordpress
Version: 1.0
License: GNU General Public License v2 or later
License URI: http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html
*/

کد بالا یک سری اطلاعات در اختیار شما قرار می‌دهد، درواقع شما با استفاده از کد بالا قادر خواهید بود جزئیاتی مانند نام قالب، نویسنده، URL و دیگر توضیحات را ویرایش کنید. برای این کار کافی است موارد موردنظر خود را در کد بالا جایگذاری کنید.

بعد از هدر، کد CSS قدیمی خود را در پرونده کپی و جایگذاری کنید و سپس آن را ذخیره کنید و پرونده را ببندید.

تقسیم HTML وب‌سایت قدیمی

وردپرس از PHP برای بیرون کشیدن اطلاعات از پایگاه داده خود استفاده می‌کند. بنابراین شما به را اینکه مطمئن شوید که قسمت‌های HTML به خوبی با یکدیگر کار می‌کنند باید کدهای قدمی را به قطعات مختلف تقسیم کنید و آن را بخش به بخش کنید.

کدهای شما باید به‌صورت زیر باشد:









wordpress Writer and Instructor | RACHEL McCOLLIN

RACHEL McCOLLIN

Fiction and Technical Writer

Welcome to This Website

This site is comprised of one static HTML file.

You will be able to add more content later via the WordPress admin screens.

Here's a heading so you can check how it's styled

And another paragraph underneath.

And a list:

  • Item 1
  • Item 2
  • And so on...

Add footer content here with widget areas - the tutorials will show you how.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 178 views بار دسته بندی : افزونه وردپرس تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.