وب انسور بهترین افزونه واترمارک وردپرس چیست - وب انسور

بهترین افزونه واترمارک وردپرس چیست

امروزه با توسعه لحظه به لحظه اینترنت و کسب‌وکارهای آنلاین، استفاده از ابزارهای گوناگون یک امر ضروری برای موفقیت در دنیای تجارت الکترونیک است. بدون استفاده از ابزارهای به‌‎روز احتمال موفق شدن یک کسب‌وکار بسیار پایین است. به عنوان مثال شخصی برای تولید محتوا و عکس‌های وب‌سایت خود زمان زیادی را صرف می‌کند و پس از قرار دادن برروی اینترنت با کپی غیرمجاز مورد سواستفاده شخصی دیگر قرار می‌گیرد. با کمک ابزارها و ترفند­های مدرن می‌توان امکان مورد سواستفاده قرار گرفتن را کاهش داد و مسیر خود را برای موفقیت هموارتر کرد. از میان این نوع از ابزارهای کاربردی می توان به افزونه‌های ایجاد واترمارک در وردپرس اشاره کرد. با ما همراه باشید تا بهترین افزونه واترمارک وردپرس را معرفی و بررسی کنیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

واتر مارک چیست

 به طور مختصر واترمارک نوشته، طرح یا شکلی است که بر روی یک اثر به منظور جلوگیری از کپی برداری غیر قانونی و در حمایت از کپی رایت درج می‌شود. واترمارک می‌تواند یک نوشته، امضا، لوگو یا هر شکل دیگری باشد و علاوه‌بر حمایت از قانون کپی رایت می‌تواند تاثیراتی در برندسازی و تبلیغات هم داشته باشد. مثلا اگر لپ‌تاپ‌های قدیمی LG را باز کنید، امضای شخصی که لپ تاپ را مونتاژ کرده است در انتهای بدنه نمایان خواهد شد.

معمولا در گذشته بسیاری از صاحبین یا افراد فعال در کسب‌وکارهای دیجیتال برای قرار دادن واترمارک از نرم‌افزار­های گرافیکی استفاده می‌کردند. انجام این فرآیند به وسیله نرم‌افزار­های گرافیکی می‌تواند نتیجه مناسبی داشته باشد اما بعضا وقت‌گیر است و به دلیل سادگی، جذابیت چندانی ندارد.

امروزه توسعه سیستم‌های مدیریت محتوا و افزونه‌های آن بسیار پیشرفت کرده‌اند و در مواردی نرم‌افزارهای پرقدرت قدیمی را کنار زده‌اند. از میان آن‌ها می‌توان به افزونه‌های واترمارک در وردپرس اشاره کرد که علاوه‌بر صرفه‌جویی در وقت و هزینه عمل ایجاد واترمارک را با کیفیت و زیبایی بیشتری انجام می‌دهد. برای معرفی و بررسی بهترین افزونه‌های واترمارک در وردپرس در ادامه باز هم همراه ما باشید.

افزونه Image Watermark

افزونه Image Watermark
افزونه Image Watermark

افزونه Image Watermark یک افزونه قدرتمند و رایگان برای ایجاد واترمارک در عکس‌های قدیمی و جدید سایت است که بیش از چندین هزار بار نصب و فعال شده است و به عنوان یکی از بهترین پلاگین‌های واترمارک در وردپرس محسوب می‌شود. به کمک این افزونه می‌توان در عکس‌های جدید و عکس‌هایی که قبلا در سایت بارگزاری شده‌اند واترمارک متنی و یا تصویری ایجاد نمود.

از امکانات این افزونه برای قرار دادن واترمارک می‌توان به تعیین اندازه، موقعیت، میزان شفافیت و زاویه اشاره کرد. به کمک قابلیت‌های پشتیبانی و بک‌آپ گیری موجود در این افزونه می‌توان تصاویری که قبلا بر روی آن‌ها واترمارک قرار داده‌ایم را بک‌آپ گیری کنیم و در صورت تمایل واترمارک روی آن را حذف یا تغییر دهیم.

افزونه Pro Bulk Watermark

افزونه Pro Bulk Watermark
افزونه Pro Bulk Watermark

افزونه Pro Bulk یک ابزار کاربردی برای ایجاد و قرار دادن واترمارک برروی تصاویر است. به کمک این افزونه می‌توان برروی تصاویر جدید یا قدیمی که قبلا در سایت بارگذاری شده‌اند واترمارک ایجاد کرد. از امکانات این افزونه پولی می‌توان به قرار دادن واترمارک برروی تصاویر با شفافیت، زاویه و موقعیت دلخواه و بدون تغییر در کیفیت عکس اصلی اشاره کرد. Pro Bulk Watermark به دلیل قابلیت‌های ویژه‌ای که دارد یکی از محبوب­ترین افزونه‌های واترمارک در وردپرس محسوب می‌شود. این افزونه رایگان نیست و به همین دلیل آن‌را پیشنهاد نمی‌کنیم.

افزونه Easy Watermark

بهترین افزونه واترمارک وردپرس
بهترین افزونه واترمارک وردپرس

افزونه Easy Watermark یک پلاگین ساده و رایگان است که از محبوب­ترین افزونه‌های واترمارک در وردپرس محسوب می‌شود. این افزونه بیش از چندین هزار بار نصب و فعال شده است و امتیاز بالایی را از کاربران گرفته است. ایجاد واترمارک با ابعاد، زاویه، شفافیت و موقعیت دلخواه از امکانات این افزونه کاربردی است. Easy Watermark به دلیل سادگی و سرعت بالایی که در قرار دادن واترمارک متنی و یا تصویری دارد از محبوبت و جذابیت بالایی برخوردار است.

واتر مارک روی محصولات سایت با Product Watermark for WooCommerce

افزونه Product Watermark for WooCommerce
افزونه Product Watermark for WooCommerce

کاربرد اصلی این افزونه در قرار دادن واترمارک برروی تصاویر محصولات است. همانطور که از نام افزونه Product Watermark for WooCommerce مشخص است برای هماهنگی با ووکامرس ساخته شده است و در فروشگاه‌های اینترنتی کاربرد دارد. به وسیله این افزونه هم می‌توان متن یا تصویر مورد نظر خود را برروی موقعیت دلخواه در تصاویر محصولات قرار داد. انتخاب زاویه، ابعاد و میزان شفافیت از دیگر قابلیت‌های این افزونه است. گفتنی است که افزونه Product Watermark for WooCommerce دارای نسخه رایگان و پریمیوم است که از نسخه رایگان می‌توان به سادگی استفاده نمود؛ اما برای نسخه پرمیوم می­بایست هزینه پرداخت شود.

افزونه Modula Gallery
افزونه Modula Gallery

این افزونه یک ابزار کاربردی برای ساخت گالری در داخل وب‌سایت است و علاوه‌بر امکان ساخت گالری قابلیت قرار دادن واترمارک بر روی عکس‌ها نیز وجود دارد. به کمک این ابزار می‌توان برروی عکس‌های جدید یا عکس‌های قدیمی با زاویه، اندازه، شفافیت و موقعیت دلخواه واترمارک ایجاد کرد. البته باید گفته شود که این افزونه رایگان نیست و برای استفاده از آن باید سرویس مربوطه خریداری شود.

افزونه WP Photo Album Plus

افزونه WP Photo Album Plus
افزونه WP Photo Album Plus

افزونه دیگری که به وسیله آن می­توان کار واترمارکینگ را در وردپرس انجام داد WP Photo Album Plus است. اگرچه  این افزونه برای ایجاد آلبوم از تصاویر ساخته شده است و عملکرد اصلی آن قرار دادن واترمارک نیست اما امکان قرار دادن واترمارک نیز در آن وجود دارد. اما به طور کلی باید گفت که از ویژگی‎‌های قدرتمند سایر افزونه‌های واترمارک برخوردار نیست.

بهترین افزونه واترمارک وردپرس

به طور کلی در این مقاله سعی کردیم به همراه هم بهترین افزونه‌های واترمارک در وردپرس را برحسب نوع استفاده، رایگان و غیر رایگان بودن آن معرفی کنیم. افزونه‌های واترمارک به دلایل جلوگیری از سواستفاده و کپی غیرمجاز، تبلیغات و برند سازی و صرفه‌جویی در وقت و هزینه ساخته شده‌اند. مجموعه فاکتور­هایی که مفید بودن یک افزونه را ثابت می‌کند، محبوبیت میان کاربران و تعداد دفعات نصب و فعال‌سازی است. با توجه به این که افزونه Easy Watermark از سایر افزونه‌های واترمارک وردپرس بیشتر نصب شده است و امتیاز بالاتری را از کاربران دریافت کرده است می‌تواند به عنوان بهترین افزونه واترمارک وردپرس انتخاب شود.

موفق باشید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام وب انسور عضو شوید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 189 views بار دسته بندی : مقالات آموزشی تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.