وب انسور افزونه افزایش سرعت وردپرس LiteSpeed Cache (رایگان) - وب انسور

افزونه افزایش سرعت وردپرس LiteSpeed Cache (رایگان)

وقتی صحبت از انتخاب افزونه افزایش سرعت وردپرس می‌کنیم طبیعتاً پلاگین‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارند که منتشر شده‌اند. اما چندین افزونه افزایش سرعت داریم که واقعاً به‌صورت حرفه‌ای می‌توانند سرعت سایت شمارا افزایش دهند. لیست این افزونه‌ها به شرح زیر است:

ما در تیم وب انسور سال‌ها با این افزونه‌ها کارکردیم و نقاط قوت و ضعف هرکدام را جستجو کردیم. نتیجه کلی از آزمودن این افزونه‌ها تا همین چند ماه پیش انتخاب افزونه وردپرس راکت بود. وردپرس راکت را فارسی کردیم و در اختیار هم‌میهنان عزیز قراردادیم. اما ازنظر کپی‌رایت فروش این افزونه در سایت ما کاری صحیح نیست. چراکه گروه وردپرس راکت سال‌ها روی ساخت این افزونه وقت گذاشته‌اند و انتشار آن به‌صورت رایگان یا فروش آن به‌صورت ریالی چندان جایز نیست.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

اینجا ایران است!

کپی رایت در ایران معنایی ندارد؟!
کپی رایت در ایران معنایی ندارد؟!

خب شاید بگویید اینجا ایران است! کپی‌رایت که معنایی ندارد! حرف شما کاملاً صحیح. از بحث کپی‌رایت که بگذریم هر بار سازندگان این افزونه آپدیت‌هایی ارائه می‌کردند که روزآمد کردن آن و فارسی کردن آن آپدیت وقت زیادی می‌گرفت.

پس تصمیم گرفتیم به‌جای وردپرس راکت یک افزونه رایگان و حتی بهتر از وردپرس راکت معرفی کنیم. درست است که درآمد قبلی را برای ما نخواهد داشت اما درهرصورت کار شما خیلی سریع‌تر، باکیفیت بالاتر و با هزینه بسیار کمتری انجام می‌شد.

بالاخره تصمیم را نهایی کردیم و افزونه لایت اسپید کش را انتخاب کردیم. این افزونه واقعاً برای افزایش سرعت سایت وردپرس شما شگفت‌انگیز است! چرا؟

چرا LiteSpeed Cache را انتخاب کردیم

دلیل انتخاب این افزونه، برنامه‌نویسی بسیار قوی و حرفه‌ای آن بود. اما در کنار این برنامه‌نویسی قوی، لایت اسپید کش توسط تیم لایت اسپید نوشته‌شده. تیمی که وب سرور لایت اسپید را ساخته‌اند! این به این معناست که افزونه شما با وب سرور سایت شما به‌صورت کامل هماهنگ خواهد بود. بیایید بنچمارک سرعت سایت وردپرس با لایت اسپید کش و با افزونه‌ها و وب سرورهای دیگر را ببینیم.

مقایسه وب سرور‌ها و افزونه‌های مختلف کش وردپرس
مقایسه وب سرور‌ها و افزونه‌های مختلف کش وردپرس

از اینها که بگذریم، لایت اسپید کش واقعاً رایگان است. یعنی به‌صورت کاملاً رایگان و متن‌باز توسط تیم لایت اسپید کش در مخزن وردپرس ثبت‌شده. پس نیازی به پرداخت هزینه برای استفاده از امکانات فوق‌العاده این افزونه نخواهید داشت.

اگر وب سرور من لایت اسپید نبود چه؟!

سوالی بسیار مهم و به‌جا! ما گفتیم وب سرور شما باید لایت اسپید باشد تا با افزونه لایت اسپید کش به خوبی هماهنگ شود. اما اگر وب سرور شما لایت اسپید نباشد چه؟!

پیشنهاد می‌کنیم از هاست خود بخواهید وب سرور لایت اسپید را نصب کنند. چراکه کیفیت و سرعت بسیار بالاتری نسبت به سایر وب سرورها دارد. در دوره جامع سایت برتر به‌صورت کامل دراین‌باره توضیح دادم.

در حال حاضر اکثر هاستینگ‌های برتر ایرانی در لایت اسپید کش استفاده می‌کنند. اما برای اطمینان از مدیر سرور (پشتیبان‌هاست) خود بپرسید که آیا وب سرور شما لایت اسپید کش است یا خیر. یا اینکه وارد بخش ابزارها > سلامت سایت شوید و از بخش اطلاعات سرور مشاهده کنید که وب سرور شما چیست. باید عبارت LiteSpeed یا OLS یا OpenLiteSpeed را مشاهده کنید.

مشاهده وب سرور سایت وردپرس
مشاهده وب سرور سایت وردپرس

اگر وب سرور شما لایت اسپید نبود از مدیرهاست بخواهید لایت اسپید نصب کنند یا پیشنهاد می‌کنیم هاستینگ خود را به‌صورت کامل تغییر دهید.

چرا وب انسور از وردپرس راکت استفاده می‌کند؟

بازهم بر می‌گردیم به مواردی که در دوره کسب‌وکار اینترنتی توضیح دادم. قرار نیست هر کاری که وب انسور، علی‌بابا، دیجی کالا یا دیوار انجام می‌دهدند را شما هم دقیقاً انجام دهید. شرایط کاری کاملاً مختلف است. اما اجازه دهید بیشتر دراین‌باره توضیح دهم.

وب انسور از وب سرور NGINX استفاده می‌کند. این وب سرور سرعتی بالاتر از لایت اسپید دارد و مختص سایت‌هایی با ترافیک بسیار بالا ساخته‌شده. تمام سایت‌هایی که در بالا لیست کردم از این وب سرور استفاده می‌کنند.

اما وب سرور انجین ایکس مشکلات زیادی به همراه دارد. همزمان نمی‌توانید هزاران سایت وردپرسی را روی یک سرور انجین ایکس راه‌اندازی کنید. چراکه برای هرکدام از این سایت‌ها نیاز به انجام تنظیمات خاصی از nginx.conf دارید که واقعاً سرسام‌آور خواهد بود.

پس اگر سایتی دارید که مثل وب انسور یک سرور اختصاصی با ۳۲ استه سی پی یو آن را میزبانی می‌کند، قطعاً پیشنهاد ما استفاده از NGINX است. اما باید با هزینه‌های بالای مدیریت و میزبانی سرور اختصاصی هم کنار بیایید. در حال حاضر هزینه استخدام یک مدیر سرور مسلط به NginX حداقل ماهانه ۴ میلیون تومان و هزینه نگهداری یک سرور اختصاصی در دیتاسنتر آسیاتک حدوداً ۹۰۰ هزار تومان ناقابل است. (قیمتی که دیروز با دیتاسنتر آسیاتک بابت تمدید قرارداد طی کردیم.)

بگذریم! هر زمان که پرداخت این هزینه‌ها برای شما صرفه مالی داشت، با آغوش باز سرور اختصاصی برای سایت خود اجاره یا خریداری کنید.

برگردیم سراغ افزونه لایت اسپید کش

از بحث خارج شدیم. افزونه لایت اسپید کش واقعاً سرعت سایت شمارا افزایش خواهد داد. کافی است این افزونه را ازاینجا دانلود کرده و روی سایت خود نصب کنید. سپس با توجه به مواردی که در دوره جامع سایت برتر به شما توضیح خواهم داد، سرعت سایت خود را افزایش دهید.

فراموش نکنید حالا سرعت سایت یکی از فاکتورهای اساسی در سئو سایت شماست.

موفق باشید. 🙂

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام وب انسور عضو شوید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 175 views بار دسته بندی : افزونه وردپرس تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.