وب انسور قابلیت تغییر سرعت ویدیو در وردپرس با افزونه MihanWP Video Speed - وب انسور

قابلیت تغییر سرعت ویدیو در وردپرس با افزونه MihanWP Video Speed

کاربران واقعا برای دیدن ویدیوهای طولانی حوصله ندارند. پس بهتر است یک دکمه تغییر سرعت ویدیو در وردپرس اضافه کنیم. با استفاده از این قابلیت کاربران می‌توانند سرعت پخش ویدیوها را به انتخاب خودشان تغییر دهند. برای این‌کار افزونه خاصی وجود ندارد. اما تیم توسعه وب انسور یک افزونه اختصاصی برنامه‌نویسی و در مخزن وردپرس ثبت کرد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

تغییر سرعت ویدیو در وردپرس

این روزها واقعا کاربران وب حوصله کافی برای دیدن یک ویدیوی نیم ساعته را ندارند. جای تعجب هم نیست. اطلاعات به اندازه کافی در دنیای وب زیاد شده. با رشد اینستاگرام می‌بینیم که ویدیوهای چند دقیقه‌ای زیادی برای افزایش اطلاعات و دانش ما منتشر می‌شود. اما واقعا بعضی محتواها را نمی‌توان در دو یا چند دقیقه توضیح داد و نیاز به ساعت‌ها وقت هست.

اما دیدن ویدیوهای چند ساعته برای مخاطبین واقعا سخت هست. پس باید به دنبال راه‌کار باشیم. یکی از روش‌های افزایش نرخ بازدید ویدیوهای طولانی، قرار دادن یک دکمه برای تغییر سرعت پخش ویدیو هست. یوتیوب و آپارات هم از همین روش استفاده می‌کنند. یک دکمه تغییر سرعت پخش که برای کاربران بی‌حوصله واقعا مناسب هست.

این، مشکل ما هم بود

این یکی از مشکلات اصلی ما در بخش توسعه وب انسور بود. وقتی در حال انتشار ویدیوی چند ساعته آموزش ساخت سایت بودیم، نمی‌دانستیم از پلیر وردپرس استفاده کنیم یا آپارات؟! چرا که پلیر وردپرس این قابلیت را نداشت.

هرچند در نسخه جدید برخی مرورگرها قابلیت تغییر سرعت ویدیو وجود دارد، اما کاربران نمی‌توانند خیلی سریع به این دکمه دسترسی داشته باشند. چون دسترسی پذیری خوبی ندارد. پس ممکن است اصلا متوجه این قابلیت نشوند. پس بهتر بود خودمان به پلیر وردپرس این قابلیت را اضافه می‌کردیم.

افزونه MihanWP Video Speed

نتیجه این تغییرات یک افزونه اختصاصی برای تغییر سرعت ویدیو در وردپرس بود. ابتدا قصد داشتیم این افزونه را روی قالب اهورا به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهیم. بعد از این‌که در مخزن وردپرس هیچ افزونه کم حجم مشابه‌ای پیدا نکردیم. تصمیم گرفتیم این افزونه را به صورت رایگان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

در نهایت افزونه را برای تیم وردپرس ارسال کردیم و با نام MihanWP Video Speed منتشر شد. حالا می‌توانید وب انسور ویدیو اسپید را از مخزن وردپرس دانلود کنید.

افزونه MihanWP Video Speed
افزونه MihanWP Video Speed

فراموش نکنید برای ساخت این افزونه زمان و انرژی صرف شد. پس حتما در مخزن وردپرس به این افزونه امتیاز دهید. تمام تلاش ما این هست که ایران را در مخزن وردپرس و دنیای وردپرس به عنوان کشوری معرفی کنیم که می‌تواند در سطح جهانی فعالیت کند. نه کشوری که معمولا از قالب‌ها و افزونه‌های فارسی شده سایر کشورها استفاده می‌کند! این فرق اصلی ما با رقباست.

آموزش نصب و راه اندازی افزونه MihanWP Video Speed

برای فعالسازی قابلیت تغییر سرعت ویدیو در وردپرس کافی‌ست وارد بخش افزونه‌ها > افزودن شوید.

نصب افزونه در وردپرس
نصب افزونه در وردپرس

سپس نام افزونه MihanWP Video Speed را جستجو کنید. افزونه را نصب و فعال کنید. حجم این افزونه جمعا ۸ کیلوبایت هست. پس هیچ تاثیری در سرعت سایت شما نخواهد داشت.

نصب افزونه MihanWP Video Speed
نصب افزونه MihanWP Video Speed

به همین راحتی! نیاز به انجام هیچ تنظیماتی ندارید. حالا با استفاده از گوتنبرگ یک ویدیو به سایت خود اضافه کنید و مشاهده خواهید کرد که ویدیو پلیر وردپرس با یک دکمه تغییر سرعت روی سایت شما نمایش داده خواهد شد. می‌توانید سرعت را بین ۱ تا ۳ برابر تنظیم کنید. تمامی کاربران سایت شما می‌توانند این تغییر سرعت را به دلخواه خود انجام دهند.

تغییر سرعت ویدیو در وردپرس
تغییر سرعت ویدیو در وردپرس

امیدواریم بتوانید به راحتی از این افزونه استفاده کنید و با انتشار این افزونه کمکی هرچند کوچک به شما هم‌میهنان عزیز برای رشد و توسعه کسب‌و‌کارتان کرده باشیم.

شاد و پیروز باشید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام وب انسور عضو شوید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 192 views بار دسته بندی : افزونه وردپرس تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.