وب انسور تغییر مسیر صفحات 404 در وردپرس با افزونه Redirection - وب انسور

تغییر مسیر صفحات 404 در وردپرس با افزونه Redirection

به طور حتم در سایت وردپرسی خود با خطای ۴۰۴ برخورد داشته‌اید. با افزونه کاربردی Redirection و تغییر مسیر صفحات ۴۰۴ به صفحه مرتبط می‌توان این خطا را برطرف کرد. در ادامه افزونه‌ای برای رفع خطای ۴۰۴ با استفاده از ریدایرکت معرفی می‌کنیم.

یکی از رایج‌ترین خطاهای وردپرس، خطا ۴۰۴ است که با افزونه‌های مختلفی قابل حل‌وفصل است، اما بسیاری از از افزونه‌ها ممکن است برای انتقال اطلاعات مشکل‌ساز شود و کار شمارا سخت کند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

دلیل خطای ۴۰۴

خطای ۴۰۴ زمانی رخ می دهد که صفحه ای از وبسایت شما که کاربر درخواست کرده در سایت شما موجود نیست. زمانی که کاربر آدرسی را در سایت شما تایپ می کند که این صفحه در سایت شما وجود ندارد و یا آدرس آن تغییر کرده است.در این صورت خطای ۴۰۴ به کاربر نمایش داده می شود حاوی این که صفحه یافت نشد.

همچنین وقتی وب سایت خود را به یک دامنه جدید انتقال دهید این خطا نمایش داده می شود. باید ساختار پیوند یکتا سایت وردپرسی خود را تعمیر کنید. بهترین راه برای رفع این خطا، هدایت کاربران به مکان جدید است. شما باید ریدایرکت ۳۰۱ را ایجاد و آدرس جدید پست‌ها و صفحات خود را به موتورهای جستجو اطلاع دهید.

تغییر مسیر صفحات ۴۰۴ در وردپرس

برای انجام عملیات حرفه‌ای سئو، پلاگین‌های تخصصی و عمومی خاصی وجود دارد، منظور از تخصصی و عمومی این است که بعضی از افزونه‌های سئو مانند رنک مث و یوست سئو تمام قسمت‌های سئو را پوشش می‌دهند و بعضی‌ها مانند Redirection فقط مربوط به ریدایرکت آدرس‌ها است.

استفاده کلی از پلاگین‌های عمومی نامبرده مشکلی ندارد اما ممکن است روزی بخواهید از یوست به رنک مث یا از رنک مث به یوست مهاجرت کنید و متوجه شوید که ریدایرکت‌های قبلی شما در پلاگین یا افزونه جدید پشتیبانی نمی‌شود. پس بهتر است برای ریدایرکت از یک افزونه مجزا استفاده کنید.

چرا از یوست یا رنک مث برای ریدایرکت استفاده نمی‌کنیم

برای همین بهترین کار برای انجام ریدایرکت این است که از افزونه Redirection استفاده کنید. که اگر به‌فرض شما ۱۰۰۰ ریدایرکت روی صفحات سایت خود ایجاد کرده باشید و الآن نیاز دارید افزونه سئو خود را تغییر دهید و افزونه یا پلاگین جدید ریدایرکشن‌های افزونه قبلی را ساپورت نکند باید یکی‌یکی شروع به اعمال ریدایرکت به‌صورت دستی کنید، که قاعدتاً سرسام‌آور است.

 البته تغییر افزونه سئو از یوآست به رنک مث مشکلی نداشت و ما خودمان در میهن‌وردپرس این کار را انجام دادیم و آموزش آن را برای شما تهیه کردیم؛ برای مطالعه مقاله انتقال اطلاعات از Yoast SEO به RankMath بدون دردسر کلیک کنید.

افزونه Redirection

ازآنجایی‌که ممکن است شما روی وب‌سایت خود مقالات زیادی را داشته باشید و تعداد بالایی از ریدایرکت را انجام داده باشید، تصمیم گرفتیم احتمال بروز خطا برای بخش ریدایرکت را با افزونه ریدایرکشن ۴۰۴ برای شما رفع کنیم تا کارتان ساده‌تر شود.

افرونه Redirection یکی از معروف ترین و بهترین افزونه ریدایرکت صفحات ۴۰۴ وردپرس است. دارای یک رابط کاربری ساده برای مدیریت ریدایرکت های شما می باشد. همچنبن یک جدول جدید در پایگاه داده شما ایجاد می کند تا ریدایرکت های شما را ذخیره کند. و تاریخچه همه ی ریدایرکت ها در سایت وردپرسی شما را نگه می دارد. این افزونه بیش از ۷۰۰۰۰۰ نصب در وردپرس دارد.

یکی از افزونه‌های محبوب ریدایرکت است که می توان به سادگی یک صفحه موجود از سایت خود را انتخاب و به عنوان صفحه ۴۰۴ استفاده کرد.

تغییر مسیر صفحات 404 در وردپرس
تغییر مسیر صفحات ۴۰۴ در وردپرس

برای استفاده از افزونه ریدایرکشن وردپرس می‌توانید به مخزن وردپرس بروید و این افزونه را نصب کنید.

پس از نصب افزونه، کافی‌است با مطالعه این مقاله، آدرس‌ها را به آدرس دلخواه خود تغییر دهید تا بتوانید به راحتی آدرس‌های ۴۰۴ را به آدرس دلخواه خود تغییر مسیر دهید.

انتقال خطای ۴۰۴ به صفحه اصلی با All 404 Pages Redirect (پیشنهاد نمی‌شود)

افزونه وردپرس

این افزونه هم خطای صفحات ۴۰۴ را با استفاده از ریدایرکت ۳۰۱ مدیریت می کند. پس از نصب افزونه فیلد وضعیت در پنل کاربری افزونه را فعال کنید. همچنین میتوانید کد زیر را به فایل ۴۰۴٫php قالب خود اضافه کنید.

البته استفاده از این روش پیشنهاد نمی‌شود. بهتر است از همان افزونه Redirection استفاده کنید و خطاها را یکی یکی به صفحات مربوط به خود ریدایرکت کنید.

موفق و پیروز باشید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام وب انسور عضو شوید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 211 views بار دسته بندی : آموزش سئو وردپرس تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.