وب انسور افزونه Akismet چیست؟ چرا باید اکیسمت را فعال کنیم - وب انسور

قطعا برای شما پیش آمده که فردای راه‌اندازی سایت وردپرسی‌تان، بخش دیدگاه‌های سایت شما پر شده از نظرات تبلیغاتی و اسپم که نمی‌دانید چطور از ارسال آن‌ها جلوگیری کنید. بهترین راه‌حل برای این‌کار افزونه اکیسمت هست. در این ویدیو درباره افزونه Akismet و نحوه کارکرد آن توضیح خواهیم داد.

افزونه Akismet چیست؟ چه‌کاری انجام می‌دهد و چرا در وردپرس نصب‌شده است؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا درباره ضد هرزنامه وردپرس یعنی افزونه Akismet بیشتر اطلاعات کسب کنید؛ چراکه به جواب این سؤال‌ها در ادامه خواهیم پرداخت. اکیسمت که ضد هرزنامه نام دارد، افزونه‌ای است که شما وقتی وردپرس را نصب می‌کنید در افزونه‌های آن به‌صورت پیش‌فرضی وجود دارد که بسیار هم کاربردی است، زیرا معمولاً همه افراد تاکنون با نظرات اسپم مواجه شده هستند. پس برای محافظت کردن از وب‌سایت خود می‌توانید از این افزونه استفاده کنید.

این افزونه برای همه سایت‌ها لازم است اما با نصب و فعال‌سازی راه‌اندازی نشده و حتماً شما باید اقدامات لازم را برای فعال کردن آن را انجام دهید. برای دانلود افزونه Akismet به مخزن وردپرس مراجعه کنید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

افزونه Akismet چیست

افزونه Akismet چیست
افزونه Akismet چیست

وردپرس بخشی بنام دیدگاه‌ها دارد که کاربران می‌توانند نظرات و سؤالات خود را درزمینه مقاله‌ای که منتشرشده است به اشتراک بگذارند. بخش دیدگاه‌ها مهم است چراکه بااین‌وجود کاربران می‌توانند با مدیر سایت تعامل کرده و اطلاعات خودشان را با پرسیدن سؤالاتی تکمیل کنند.

 اما مشکلی که وجود دارد این است که ربات‌های تبلیغاتی به سایت نفوذ می‌کنند و در بخش دیدگاه‌ها تبلیغات انجام می‌دهند یا به سایت ما لینک فرستاده و از این لینک برای سئوی سایت خودشان استفاده می‌کنند درنتیجه سایت ما با مشکلاتی مواجه می‌شود.

به‌ خاطر همین وقتی وارد پنل مدیریتی وردپرس می‌شویم مشاهده می‌کنیم که بخش دیدگاه‌ها از پیام های تبلیغاتی پر شده که یا باید ما تایید کنیم یا به صورت خودکار در وردپرس تایید شده است.

یک روش رها شدن از این مشکل این است که وارد تنظیمات و سپس گفتگوها در پنل مدیریت شویم و بعد از وارد شدن به این بخش می‌توانیم مشخص کنیم که فقط کسانی کامنت را ارسال کنند که در سایت ما عضو شده‌اند. این روش بسیار برای امنیت سایت مفید است و مانع ارسال هرگونه پیام‌های تبلیغاتی می‌شود.

راه دوم استفاده از پلاگین اکیسمت است که اگر شما در سایت خودتان نصب و فعال کنید هر کامنتی که به شما ارسال می‌شود اطلاعاتش را به سایت اکیسمت می‌فرستد و سپس اکیسمت هم بررسی می‌کند که آیا کامنت‌های مشابهی با این اسم و با این متن و لینک در سایر سایت‌های ورد پرس ارسال‌شده است یا نه؟ پس این‌ها را با همدیگر تطابق داده و درنتیجه تصمیم می‌گیرد که این کامنت اسپم است یا یک کامنت واقعی می‌باشد که توسط کاربران سایت ارسال‌شده است.

Akismet چه کمکی به شما می‌کند

افزونه اکیسمت به شما کمک می‌کند که دیگر اسپم بودن کامنت را مشاهده نکنید چراکه خودش این کار را به‌صورت خودکار انجام می‌دهد و تمام کامنت‌ها را بررسی می‌کند؛ اگر کامنتی اسپم تشخیص داده شود به پوشه اسپم می‌رود و اگر یک کامنت واقعی توسط کاربر واقعی ارسال‌شده باشد به بخش دیدگاه‌ها می‌رود.

درواقع افزونه اکیسمت یا ضد هرزنامه از سایت در مقابل دیدگاه‌های اسپم به‌شدت محافظت کرده و باعث افزایش امنیت وردپرس می‌شود. اکیسمت در روز میلیون‌ها هرزنامه را اسپم می‌کند به همین سبب بسیار محبوب و پرطرفدار است.

سایت‌هایی که پربازدید هستند معمولاً حدود ۸۰ درصد نظرات یا دیدگاه‌هایی که دریافت می‌کنند، اسپم است. یعنی فقط ۲۰ درصد سؤالات و یا دیدگاه‌ها برای افراد اصلی سایت می‌باشد و باقی تبلیغات هرزنامه هستند. بنابراین با نصب اکیسمت می‌توانید از شر تمام دیدگاه‌های اسپم رها شوید. بدین ترتیب صاحب سایت‌ها می‌توانند به‌آسانی روی اهداف اصلی خودشان تمرکز کرده و به نظرات و دیدگاه‌های آن ۲۰ نفر جواب دهند.

سایت‌های مختلف و فراوانی وجود دارند که دیدگاه‌های بسیاری درزمینه‌های تبلیغاتی دریافت می‌کنند. گاهی این افراد برای جلوگیری از دریافت تبلیغات نمی‌دانند چه‌کاری باید انجام دهند. برای رها شدن از آن‌ها از روش‌های گوناگون و افزونه‌هایی استفاده می‌کنند. همان‌طور که بالا اشاره کردیم یکی از آن‌ها افزونه Akismet است که این افزونه وقتی شما در سایت خودتان دیدگاهی را به‌عنوان اسپم یا هرزنامه تشخیص می‌دهید این افزونه آن را شناسایی می‌کند و بعد این دیدگاه‌های اسپم را در دیتابیس خود هرزنامه نامیده و مانع ارسال آن در سایر سایت‌ها می‌شود.

باید بدانید که این افزونه وردپرس Akismet تابه‌حال بیشتر از ۵ میلیون روی سایت‌های وردپرسی نصب‌شده و همچنین افزونه بسیار مهمی برای وردپرس است.

فعالسازی افزونه Akismet در وردپرس

Akismet که افزونه ضد اسپم است باید حتماً بعد از نصب آن را با کلید API فعال کنید. اغلب افزونه‌های تجاری وردپرس به‌دست سازنده آن به پلن‌های مختلف و با امکانات متفاوت تقسیم‌بندی می‌شوند؛ چراکه امکانات زیادی دارد.

در برخی اوقات کنار پلن‌هایی که غیر رایگان است قسمتی هم برای استفاده رایگان برای کاربران قرار داده‌شده است تا افراد را جذب محصولات خود کنند. باید بدانید که اکیسمت نیز دارای بخش استفاده رایگان نیز می‌باشد. بعد از نصب افزونه نواری که سبزرنگ است در پیشخوان وردپرس برای شما نشان داده می‌شود. به این منظور که از شما می‌خواهد تا افزونه را فعال کرده و استفاده کنید.

نکته آخر

استفاده کردن از یکی از این روش‌هایی که در بالا گفته شد به خود شما بستگی دارد که فقط به کاربران خودتان اجازه ارسال کامنت دهید یا از پلاگین اکیسمت استفاده کنید، یک راه سومی هم وجود دارد که می‌توانید از کد کپ چا استفاده کنید. به این صورت که اگر کاربری بخواهد کامنت بفرستد باید به یک جمع و تفریق ریاضی جواب بدهد که کپ چا نامیده می‌شود. البته پیشنهاد می‌شود که فقط از دو روش اول استفاده کنید و از روش سوم فقط در صورت موارد خاصی استفاده کنید.

استفاده کردن از افزونه‌هایی که منجر به افزایش امنیت سایت وردپرس می‌شوند، همیشه به مدیران سایت پیشنهاد یا توصیه می‌شود. اکیسمت هم یکی از این افزونه‌ها می‌باشد که نقش مفیدی در جلوگیری از ارسال کامنت‌های اسپم به سایت شما دارد و مانع از هرگونه آسیب‌های امنیتی مانند هک شدن سایت وردپرس شما شده و درنتیجه باعث افزایش امنیت سایت می‌شود.

در ویدئو قبلی راهنمای جامع خریدهاست: ویژگی‌های هاست خوب به شما آموزش دادیم چطور یک‌هاست مناسب برای خودتان خریداری کنید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام وب انسور عضو شوید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 184 views بار دسته بندی : افزونه وردپرس تاريخ : 14 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.