وب انسور برنامه نویسی پروژه را به درستی انجام دهیم - وب انسور

شما ایده های برنامه نویسی خوب خود را جمع آوری کردید،برنامه ریزی پروژه خود را هم انجام دادید، خب این خیلی عالیست، حال نوبت به کدنویسی و برنامه نویسی پروژه شما می رسد. اگر شما برنامه ریزی و زمانبندی خوبی را انجام داده باشید به خوبی می دانید که چطور باید کدنویسی را شروع کنید و اکنون در این آموزش شما می خواهید برنامه نویسی پروژه خود را به درستی انجام دهید.

حال قدری صبر کنید، موارد گفته شده تنها چیزهایی که شما به آن نیاز دارید نیستند، حرف های بیشتری در مورد فقط کد نوشتن وجود دارد. شما ابتدا باید کدهای خود را تست و آزمایش کنید که  ببینید کدهای شما به درستی کار می کنند یا خیر؟

اگر به درستی کار می کنند که این شروع نقطه کار و پیشرفت شما خواهد بود ولی اگر به درستی کار نکند باید شروع به تحقیق کنید و از خود بپرسید که چرا به نتیجه نرسیده اید؟!

در این مطلب آموزشی کدنویسی به زبان ساده سعی خواهیم کرد تا به شما دوستداران برنامه نویسی کمک کرده و تکنیک لازم برای انجام بخش برنامه نویسی پروژه را به درستی انجام دهید، پس با ما همراه باشید.

همیشه آخر کار ممکن نیست که بهترین جای کار باشد، شما خیلی دوست دارید که سریع سراغ انتهای کار بروید و پروژه خود را تمام کرده و بر روی اینترنت منتشر کنید. عجله نکنید ابتدا روش های درست برنامه نویسی پروژه خود را انجام دهید و بعد از به فکر انتشار آن باشید.

برنامه نویسی پروژه چطور به درستی انجام دهیم؟!

فایل های راهنمای ابزارها را جمع آوری کنید

وقتی شما یک پروژه ساده را به صورت پیش نویس آماده می کنید و این برنامه به درستی کار می کند، دوست دارید تا آن را به صورت کامل تر و پیشرفته تر آماده و اجرا کنید. شاید برنامه ی انتخابی شما در میانه ی کار چیزی که شما می خواهید را نداشته باشد و یا دیزاین و طراحی برنامه دلخواه شما نباشد و نتوانید چیزی که در ایده و برنامه ریزی آماده کرده بودید را در آن پیاده سازی کنید و یا دوست دارید مشکل خود را با دیگران در هنگام کار به اشتراک بگذارید و از برنامه نویسان دیگر کمک بخواهید.

اگر اتفاقات فوق برای شما افتاده است، جای نگرانی نیست خوشبختانه ابزارهای برنامه نویسی پروژه متعددی وجود دارد که شما می توانید از آن ها کمک بگیرید.

برای مثال سایت منبع سورس کدها که شما بعد از انتشار پروژه خود نیز می توانید از آن برای نمایش دادن استفاده کنید سایت Github می باشد، همچنین با استفاده از تکنولوژی توییتر بوت استرپ (Twitter Bootstrap) می توانید یک طراح صفحات وب را داشته باشید و همچنین می توان از بین ادیتور و ویرایشگر های متعدد موجود یک ویرایشگر خیلی خوب را انتخاب کنید.

جمع آوری کردن فایل های راهنما و شناخت ابزارهایی که شما قرار است با آنها کار کنید به شما کمک خواهد کرد که بتوانید با برنامه ای که کار برنامه نویسی پروژه را انجام می دهید بهتر ارتباط برقرار کنید و از کار کردن با آن خسته نشوید.

آزمایش و تست خطایابی برنامه نویسی پروژه

آزمایش و تست نرم افزارهایی که شما برنامه نویسی آن را انجام می دهید خیلی مهم هستند و به شما کمک می کنند تا بتوانید از خود بپرسید آیا چیزی که می خواهم به من نشان داده خواهد شد یا خیر؟! شما ممکن است لیستی از تابع ها و فراخوانی آنها را در پروژه خود داشته باشید و بخواهید تمامی آنها را تست و اجرا کنید، ولی همیشه بخت با شما یار نخواهد بود و شما به خطا خواهید رسید، در این حالت شما به اولین باگ (Bug) برنامه خود برمی خورید.

باگ ها عموما نرمال و ساده هستند و به تجربه ی کدنویسی شما مربوط هستند که اگر شما فردی تازه کار و مبتدی هستید مطمئنا به باگ های زیادی برمی خورید ولی طبیعتا افراد حرفه ای تر کمتر دچار این مشکل خواهند شد. ولی با این حال شما باید بتوانید به خوبی برنامه را اجرا و مشکلات و خطاهای آن را شناسایی و رفع کنید.

دیباگ چیست؟! دیباگ اصطلاحا به رفع باگ و خطا می گویند و به طور ساده عبارتست از رفع اشکال و عیب و ایراد های کدهای نوشته شده به شکل مطلوب، که بتواند برنامه را برای بدون هیچ مشکلی اجرا کند. در بیشتر اوقات باگ های شما نوشتاری و شامل غلط املایی خواهد بود که به آنها خطاهای لغوی و اصطلاحا Syntax Error گفته می شود.

ولی در بعضی از اوقات ممکن است خطا و باگ برنامه نویسی پروژه شما مشکل تر باشد و همچنین رفع آن هم با مشکلاتی همراه باشد. وقتی این نوع خطاها را مشاهده کردید نمیخواد که چشم به مانیتور بدوزید و خطاهای عجیب و غریب را بشمارید، بهترین کار در این حالت کمک گرفتن است.

 از دیگران کمک بگیرید

اگر شما هنگام خطایابی با مشکلی مواجهه شدید که نتوانستید آن را رفع کنید می توانید به منابع اطلاعاتی و راهنمایی برنامه نویسی مراجعه نمایید تا برنامه نویسی پروژه شما بدون هیچ ایراد و مشکلی به خوبی انجام شود. به طور مثال سایت معروف Stack Overflow وبسایتی است که دارای انجمن های راهنمایی و آموزش برنامه نویسی است که شما می توانید در آن سوال های خود را بپرسید و در مورد کدنویسی انجام گرفته در پروژه خود با افراد دیگر بحث و گفتگو کنید.

به احتمال زیاد شما می خواهید به اسناد و آموزش های زیادی در مورد عبارات و توابع برنامه نویسی پروژه دستیابی پیدا کنید و نیاز به منبع خوبی برای اینکار هستید، وبسایت های متعددی هستند که می توانند در این زمینه به شما کمک کنند، که بزودی این منابع اطلاعاتی در کدنویسی به زبان ساده منتشر و در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت.

 به برنامه نویسی پروژه خود پایان خوبی دهید

خب شما تا این مرحله دیگر کدهای خود را نوشته و ایرادها و باگ های موجود را برطرف کرده اید، دراین بخش شما آماده هستید تا دسترسی به کدهای پروژه را برای خود متوقف و برنامه خود را کامل کنید. در این بین شاید شما بخواهید کدهای اضافه را از بین سورس منبع برنامه تان پاک کنید و یا دسته بندی خوبی به آنها بدهید چرا که هروقت خود شما و یا شخص دیگری خواست آنها را مطالعه کند بتواند به خوبی از کدهای پروژه شما سردربیاورد و گیج نشود. که این کار باعث کاهش حجم اجرای فایل برنامه و کم کردن اندازه پروژه اجرایی شما خواهد شد که این مسئله فاکتور مهمی در مورد کارایی کار شما خواهد بود. مورد بعدی ایجاد کامنت ها و یادداشت های مشخصی در کل پروژه برنامه نویسی شما می باشد که کمک می کند هر بار که به سورس و کد منبع سر زدید بهتر و زودتر مطلب مورد نظرتان را پیدا کنید.

برنامه نویسی پروژه را به درستی انجام دهیم | کدنویسی به زبان ساده - youcode.ir

 پروژه خود را منتشر کنید

از اینکه برنامه نویسی پروژه خود را کامل کرده اید خوشحالید،ما هم خوشحالیم که به شما توانسته ایم کمکی کرده باشیم، حال وقتش رسیده تا نتیجه زحمات خود را منتشر کنید. مفهوم انتشار نرم افزار به کلیه سازوکارهایی گفته می شود که بتوان محصول نرم افزاری خود را در معرض دید و دسترسی دیگران قرار دهید. به طور مثال اگر شما یک اپلیکیشن تحت سیستم عامل اندروید و یا iOS طراحی و آماده کرده اید باید آن را به لیست منابع نرم افزاری مرتبط که به ترتیب شامل Google Play و App Store می شود ارسال کنید.

برای نرم افزارها و برنامه های تحت وب نیز شما می توانید از سایت های متعددی کمک بگیرید و با کمی جستجو در اینترنت می توانید مطلب و نوع برنامه نویسی پروژه ای که انجام داده اید را در سایت های مرتبط خود منتشر کنید.

اگر شما نمی خواهید حتی برنامه خود را در سایت ها و منابع اطلاعاتی مرتبط منتشر کنید پس چرا آن را با دیگران به اشتراک نگذارید. شما می توانید سورس کدهای خود را با دیگران در سایتهایی که برای اینکار آماده شده اند به اشتراک بگذارید تا بقیه دوستداران برنامه نویسی هم بتوانند از آن استفاده کنند. همانطور که قبلا هم اعلام شد سایت Github مخزن و منبع بزرگی برای سورس کدهای شما و دیگران برنامه نویسان مطرح در جهان است که به آن میتوان لقب بزرگترین اجتماع آنلاین کدنویسان داد.

در هر حالت وقتی شما پروژه خود را منتشر و یا به اشتراک گذاشتید باید به این فکر باشید که عموم افراد بتوانند از آن استفاده کنند و بتواند به سوالات ساده ای که از آن پرسیده می شود به خوبی جواب دهد، که این امر مهم رمز موفقیت برنامه نویسی پروژه شما خواهد بود.

شما هم برنامه نویسی پروژه خود را بدرستی انجام و آن را منتشر کردید؟از تجربه خود بگویید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 217 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 2 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.